zaterdag 2 augustus 2008

Idyllisch tuinhuisje

Als flatbewoner wil je wel eens gras onder je blote voeten voelen. Vooral in de zomer. Maar hoe pakken we dat aan? Gaan we een caravan huren op een camping? Of gewoon zoveel mogelijk ‘de deur uit’? Na wat gesurf over het net geen geschikte camping, maar wel een klein huisje gevonden. Een tuinhuisje op een volkstuinencomplex. Jemig, wat ziet dat er op de foto idyllisch uit.
Ik zie mezelf al zitten, glas wijn in de hand terwijl de kids rond rennen in de tuin. ‘s Avonds een kaarsje aan, lezend in een boek, de rest tevreden in bed.

Ja, ja, ja, ik weet het ook wel en ik hoor het iedereen al zeggen: er is zoveel sociale controle op die volkstuintjes, en dan zit je tussen allemaal ouwe mensen die zich vervelen en je lastig vallen, en je moet ook nog eens een paar vrije ochtenden meehelpen met onderhoud aan het complex. Het zijn gedachten die heus wel in me opkomen maar die ik nu even wegdruk. Laat deze huisvader er nog maar even op los fantaseren. Want dat het fotootje met mijn fantasie aan de haal gaat is me ook wel duidelijk.

Maar toch...
Wat een schattig huisje. En dat voor maar 9.000 euro...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten