donderdag 16 april 2009

De rode of groene knop

Ik was vandaag niet op kantoor maar ‘in buitendienst’ toen ik ‘s middags plotseling werd gebeld met de vraag: ‘moet ik op de rode of de groene knop drukken?’ Mijn god, eerlijk gezegd had ik nog nooit een rode of groene knop op het apparaat gezien. En het is me nogal een vraag om te kiezen tussen een rode en een groene knop. Een keuze tussen uitersten, tussen stoppen of doorgaan of tussen bij wijze van spreken een explosie of het voorkomen daarvan. Bijkomend nadeel was dat het gesprek uiterst moeizaam verliep omdat degene aan de andere kant van de lijn het Nederlands maar beperkt machtig was. Een rode of groene knop, ik probeerde na te denken, nadenken dat continu werd verstoord door het onbegrijpelijke gekakel aan de andere kant van de lijn van iemand die zijn mond niet kon houden en me contstant in de rede viel. Een rode of groene knop dacht ik. Druk maar op de rode hoorde ik mezelf zeggen waarna het gesprek werd beeindigd.

Nooit meer iets over gehoord.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten