zaterdag 8 augustus 2009

Vader wil naar New York


Vader wil naar New York.

Alleen.

Ik ben er nooit eerder geweest dus het wordt tijd dat ook ík eens een eerste stukje uit de Big Apple ga bijten. Ben bezig met een lijstje van wat ik allemaal wil zien. Zo wil ik o.a. twee middagen naar het MOMA, verheug me daar nu al op.

Een stad maakt moe. Dus ga ik naar het park om uit te rusten na een slentertocht - ah, ja natuurlijk naar het Central Park, maar ook naar dat ‘andere’ park: The High Line. Net open, aangelegd op een oud spoorwegnet, hoog boven het trottoir.

Vroeger denderden er treinen over, sinds kort is het omgetoverd in een groene oase. Geweldig idee om zoiets te behouden en een nieuwe functie te geven.

Eerlijk gezegd vond ik het spoor nóg mooier toen het wild overwoekerd was door gras en nog niet was opgepimpt, (zie de twee onderstaande foto’s), dus zonder voetpaden en bankjes.



Nu is het wel érg aangeharkt en netjes geworden:



Maar goed, terug naar de toekomst, want ik zie mezelf al zitten, lopen, slenteren, lezen, kijken, genieten...

The High Line

Geen opmerkingen:

Een reactie posten