woensdag 10 februari 2010

Soundwalks...


Mijn gedachten dwalen regelmatig af naar de toekomst. Want over een maand is het zover, dan zit vader 'all alone' in NYC. Ben me aan het inlezen en de 'Things to see list' wordt met de dag langer. Ik denk dat ik de meeste afstanden te voet ga afleggen. De metro is natuurlijk sneller maar nadeel daarvan is dat je je onder de grond niet kunt laten verrassen door leuke onverwachte niet in de gids genoemde plekken en winkels. Bovendien ben ik een wandelaar, vandaar.

Je kunt natuurlijk je eigen route uitstippelen, of je laten leiden door voorgebakken reisgidswandelingen. Maar ook leuk lijken mij de zogenaamde 'soundwalks' die ik op internet ben tegengekomen. In de voetsporen van bekende Amerikanen - en met hun mp3 stemgeluid in je oor - loop je door verschillende buurten van de The Big Apple. Zo kun je bijvoorbeeld samen met Paul Auster (wat een aangename stem heeft die!) in de buurt rond Ground Zero wandelen. Eigenlijk lijkt de wandeling door China Town me leuker, maar omdat ik een echte Austerfan ben, twijfel ik. Bovendien staat de Austerwandeling ook weer leuk tussen 'The New York Trilogy' en zijn andere boeken op de plank.
Ach, wat een luxeknoop die doorgehakt moet worden.

NY Soundwalks

2 opmerkingen:

  1. Mooi lijstje! Ik weet niet hoeveel dagen je in the Big Apple mag doorbrengen, maar mocht er nog een gaatje overschieten dan is een bezoek aan Ellis Island en een baseball-wedstrijd bijwonen in het Yankee Stadium zeer de moeite waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erwin / Weblogamorf11 februari 2010 om 12:17

    Ha Touareg!
    Wat een leuke tip, ik voeg 'm toe aan m'n lijstje.
    Dank!

    BeantwoordenVerwijderen