vrijdag 4 januari 2013

Gedachtenschema's


Geweldige 'flowchart' getiteld 'How To Choose A Bottle Of Wine'. Het schema toont welke wijn je het best bij welke gelegenheid kunt schenken. Natuurlijk is het schema ironisch bedoeld, zo'n flowchart moet je vooral niet serieus nemen, maar toch vind ik dit soort schema's intrigerend. Want ze doen mij denken aan mijn eigen gedachtengang. Hoe simpel de voorgenomen handeling ook is - bijvoorbeeld het kopen van een flesje wijn voor iemand anders - bij mij doemen meteen ontelbare mitsen en maren op. Een ander koopt gewoon de eerste de beste fles, ik denk er over na, en soms denk ik er teveel over na en vormt zich een vergelijkbaar schema in mijn gedachten.

(klik op de afbeeldingen voor een vergroting)


En flowcharts zijn er ook over andere onderwerpen, bijvoorbeeld over de keuze van een lettertype:


Over appels:


Over 'Fantasy Reading':


Of over 'movie directors':


Geïnteresseerd in meer flowcharts? Let me Google that for you...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten